Багатьом відома ситуація, коли техніка, яка знаходиться на гарантійному обслуговуванні виходить з ладу і споживач, намагаючись їх полагодити, стикається з численними проблемами.
Магазин, відправляє споживача в сервісний центр, а той знаходить масу причин, щоб відмовити в безкоштовному і своєчасному ремонті. Наприклад, збільшує термін проведення гарантійного ремонту, у разі відсутності запчастин. Змушує споживача розписатися в квитанції та погодитись з таким умовами, що призводить до збільшення терміну гарантійного ремонту до тридцяти і більше днів.
Так які ж права має споживач, щодо гарантійного ремонту?
Питання захисту споживачів під час гарантійного ремонту регулюються статями 8 та 17 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі-Закон) та Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів (далі-Порядок), затвердженим постановою КМУ від 11.04.2002 № 506.
У разі поломки товару протягом встановленого гарантійного терміну виробник (виконавець) зобов’язаний забезпечити безкоштовне виконання робіт з гарантійного ремонту. Він полягає в проведенні робіт, пов’язаних з усуненням недоліків товару, з метою його використання за призначенням протягом гарантійного терміну. При виконанні гарантійного ремонту, гарантійний термін збільшується на час перебування товару в ремонті.
Звертаємо увагу споживачів на те, що Закон передбачає єдиний випадок відмови в гарантійному ремонті – порушення споживачем правил експлуатації товару або його зберігання. Але цей факт має довести сторона, до якої споживач пред’явив вимогу про безоплатне усунення недоліків.
З вимогою про безоплатне усунення недоліків, тобто про виконання гарантійного ремонту, споживач відповідно до ст. 8 Закону має право звернутися за своїм вибором до продавця, у якого був придбаний товар, до виробника або підприємства, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача (далі – виконавець). Якщо споживач вирішив звернутися в сервісний центр, то слід звертатися в ті з них, які вказані виробником в експлуатаційних документах.
Вимогу бажано викладати в письмовій формі, наприклад, у вигляді претензії, додавши до неї копії чека та технічного паспорта або документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Претензія складається в довільній формі у двох примірниках, один з яких передається виконавцю, а інший, з відміткою про її отримання та датою, залишається у споживача. Якщо претензію відмовляються прийняти, її слід відправити поштою рекомендованим листом, бажано з повідомленням про вручення, в такому випадку споживач знатиме, хто і коли отримав його претензію.
Відповідно до ст. 8 Закону виконавець повинен усунути недоліки товару протягом 14 днів з дати пред’явлення вимоги споживачем. Зазначений строк може бути збільшений лише за згодою сторін. Тому, якщо в квитанції про прийом товару в ремонт зазначено термін ремонту 28 днів, споживач має право не підписувати її і вимагати усунення недоліків у строк, що не перевищує 14 днів.
Звертаємо увагу споживачів на те, що Законом встановлено відповідальність виконавця за несвоєчасне усунення недоліків. Так, згідно зі ст. 8 Закону, за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.
На час ремонту товару, споживач має право в письмовій формі вимагати надання (з доставкою за рахунок виконавця, якщо товар великогабаритний або його вага перевищує 5 кг) аналогічного товару належної якості, тобто товару, що володіє тими ж основними споживчими властивостями.
Перелік товарів, які на письмову вимогу надаються споживачеві з обмінного фонду, затверджено постановою КМУ від 19.03.1994 р. № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів».
У разі порушення ваших прав, як споживача, ви може звернутися із відповідною заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за адресою: вул. Берегова, 24, м. Івано-Франківськ або надіслати заяву зручним способом: поштою, електронною поштою або через веб-сайт управління. Контактний телефон 0342-559617.
Коментарі закриті.