Розпочав свою роботу онлайн ресурс «Платформа Центрів Дія»
Сервіс «Місцеві електронні петиції»
Сервіс «Консультації з громадськістю»

Як захистити свої права?

Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області нагадує споживачам і суб’єктам підприємницької діяльності про дію та обов’язковість дотримання законодавства у сфері захисту прав споживачів, в т. ч. в умовах воєнного стану.

Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

  • захист своїх прав державою;
  • звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав.

Зазначаємо, що в умовах воєнного стану Держпродспоживслужба  Прикарпаття в напрямку відстоювання законних вимог та прав споживачів зосередила увагу на пошуку альтернативних методів вирішення споживчих спорів.

Так, «консультаційні центри», що створені і працюють при управліннях та відділах Головного управління  Держпродспоживслужби  в  районах та містах області,  націлені на забезпечення таких основних завдань:

  • надання консультаційної допомоги населенню при зверненні щодо порушених прав споживачів;
  • надання консультаційної допомоги суб’єктам господарювання з метою упередження порушень прав споживачів та доведення діючих правових норм у сфері захисту прав споживачів;
  • надання практичної допомоги уповноваженим підрозділам державних адміністрацій, органам місцевого самоврядування, громадським організаціям.

Що робити якщо порушені права споживача?

Відразу після виявлення факту порушення прав необхідно звернутися до продавця (виробника товару), виконавця робіт чи надавача послуг із письмовою заявою про поновлення свого права.

Заяву слід підготувати у двох примірниках та вимагати щоб на другому примірнику (вашому) проставили відмітку про отримання заяви (із зазначенням дати, прізвища і посади особи, яка прийняла заяву, її підписом).

До заяви додати копії документів, які підтверджують правомірність вашої вимоги (чек, гарантія, паспорт на товар тощо).

Якщо продавець (виробник товару), виконавець робіт чи надавач послуг відмовив  у задоволенні законних вимог, – споживач має право в порядку, встановленому Цивільним процесуальним кодексом України, звернутися до суду за захистом своїх прав, свобод чи інтересів, що передбачено статтею 3 цього Кодексу (споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав).

Крім того, за захистом порушених прав  споживачі можуть звертатись  до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області (вул.Берегова, 24, вул.Каховська, 15, м.Івано-Франківськ; Івано-Франківський район с.Підлужжя вул. Шевченка, 1, 0342-559617).

Головне управління забезпечить надання всебічної консультаційної та правової допомоги. Однак, не зможе ініціювати проведення позапланової перевірки, оскільки в умовах воєнного стану позапланові заходи державного нагляду (контролю)  заборонені.


Коментарі закриті.

Перейти до вмісту